9 träffar på "Demokrati, Värdegrund"
9 träffar på "Demokrati, Värdegrund"
-
PublikationPublicerad 9 maj 2023I dag utspelar sig barns och ungas sociala liv inte bara fysiskt i skolan, men även på nätet. För att främja en trygg miljö och motverka kränkningar behöverGranskningsrapport
-
PublikationPublicerad 2 februari 2023Skolors arbete med lärande för hållbar utveckling Dela sidan Skolinspektionen har granskat hur skolor arbetar med lärande för hållbar utveckling. Granskningen visar attGranskningsrapport
-
PublikationPublicerad 30 januari 2023Uppföljning av skolors arbete med att hantera pandemins konsekvenser Dela sidan Skolinspektionen har följt upp hur grund- och gymnasieskolor arbetar med att hantera negativa konsekvenserPublikation
-
PublikationPublicerad 28 november 2022Skolans hantering av kontroversiella frågor i undervisningen Dela sidan Skolans uppdrag är att ge elever de kunskaper och värden de behöver för ett aktivt och demokratisktGranskningsrapport
-
PublikationPublicerad 9 juni 2021Kvalitetssäkring och val av läromedel Dela sidan Läromedel utgör en viktig del av undervisningen och påverkar elevernas möjlighet till kunskapsutveckling. LäroplanenGranskningsrapport
-
PublikationPublicerad 31 januari 2018Skolinspektionen har granskat hur 15 slumpvis utvalda förskolor arbetar med uppdraget att förmedla och förankra den värdegrund som vårt demokratiska samhälle vilar på.Granskningsrapport
-
PublikationPublicerad 17 februari 2017Under tre år har Skolinspektionen ett särskilt fokus på att granska förskolans kvalitet och måluppfyllelse. Ett syfte är att lyfta fram viktiga områden som förskolanGranskningsrapportRapport till regeringen
-
PublikationPublicerad 19 januari 2017Förskolan ska ge alla barn möjlighet att utveckla sina förmågor och intressen utan att hindras av traditionella könsmönster och könsroller. Men arbetet med jämställdhetsuppdragetGranskningsrapport
-
PublikationPublicerad 25 september 2012Det förekommer variationer i synen på skolans demokratiuppdrag och hur detta tar sig uttryck i undervisningen. Uppdraget behöver förtydligas och elevernas delaktighet behöverGranskningsrapport